Schotland, zeekajak expeditie Raasay 2024

Van Zondag 30 Juni 2024 -  08:00am
Tot Zondag 07 Juli 2024 - 05:00pm

Van zondag 30 juni tot en met zondag 7 juli willen we een achtdaagse peddeltoer houden in het gebied ten oosten van Skye op de Binnen Hebriden. We willen vertrekken vanaf camping Ardelive, (is nog niet definitief) deze camping ligt vlakbij het meest gefotografeerde kasteel van Schotland, namelijk het Eilean Donan castle waar men omheen kan varen met hoogwater.

Na dit kasteel te hebben gerond gaat de expeditie beginnen via Loch Alsh en het passeren van het Kyle Lighthouse de Inner Sound op, richting de eilanden Paby, Scalpay, Raasay en Rona.Waarvan het eiland Raasay de grootste is met een lengte van 22km en 5 km breed.Dit gebied staat bekent om de grootste populatie Europese otters.
Doel van de expeditie is om zoveel mogelijk wild te gaan kamperen. Dat houd in dat er voor 8 dagen eten en voor drie dagen water mee moet aan boord, er is op de eilanden weinig bewoning voor het aanvullen van bevoorrading. ( er zijn kleine nederzettingen )
Voor wie is deze expeditie bedoelt: voor degene met complete zeeuitrusting en die het leuk vindt om wild te kamperen, en in het bezit is van ZV of gelijk niveau. Deelnemers die niet in bezit zijn van ZV worden verzocht om minimaal een tocht mee te hebben gevaren op zee met Nico of Kees en bekend zijn bij de Wad en kust commissie.

·         Verzamelen:  Uiterlijk zaterdag 29 juni op camping( Ardelive).

·         Tochtleiding/
begeleiding:   Eila Wilkinson, Nico bruin en Kees Huisman.

·         Niveau:          ZV of varen op ZV niveau en een goede conditie.

·         Kosten:         De kosten bedragen € 430,00.
                     (camping en reiskosten niet inbegrepen).

·         Opgave:        De tocht is volgeboekt! Degene die zich nu nog
                      inschrijft komt   op de reservelijst.
                      inschrijfformulier-schotland

·         Info:              Bij kees 0610027028.