Noorderhaaks 2020

zaterdag 1 tot en met zaterdag 8 augustus 2020
Welkom op “Noorderhaaks 2020”! Zeven dagen lang zeekajakvaren in het mooiste gebied van Nederland, het Werelderfgoed Waddenzee.

Om aan deze opleidingsweek deel te kunnen nemen is op het moment van inschrijving minimaal het diploma Kajak Vaardigheid A (KVA) vereist.

Locatie
Dit jaar maken we gebruik van een nieuwe locatie, het terrein van Scouting Anna Paulowna. Op dit terrein kan alleen worden gekampeerd met kleine tentjes. Je kan dus niet op het terrein met een zeer grote tent, camper of caravan staan!
Door de nieuwe locatie zal het aantal deelnemers kleiner zijn dan voorgaande jaren. We willen ons dan ook concentreren op het opleidingsaspect. Er is daarom geen toergroep.

Eila Wilkinson
Net als vorige jaar zal het team van instructeurs worden versterkt door Eila Wilkinson. Eila is een zeer ervaren en uitstekende instructrice uit Wales en brengt een schat aan ervaringen mee!

Programma
Op basis van een eerste groepsindeling op zaterdagavond, bepalen we na de eerste vaardag (zondag) in welke groep je het beste tot je recht komt. Dit in samenspraak met jou en de instructeur.

Vanaf maandag tot en met vrijdag vaar je met je vaste groep in verschillende gebieden rondom Den Helder, Texel en het IJsselmeer. We hebben groepen voor vaarders van verschillende niveaus.

Op de laatste zaterdag vervalt de vaste groepsindeling en geven de instructeurs en begeleiders interessante en uitdagende clinics. Zo ontmoet je ook andere vaarders en instructeurs. Op ieder niveau en met verschillende thema’s kun je ervaring opdoen. Iedere avond zijn er workshops over bijvoorbeeld navigatie, peddels, branding, stroming en tochtleiding.

Natuurlijk hebben we als afsluiting van het kamp een gezellige avond met buffet. Het wordt een week vol gezelligheid en vriendschap.

Maaltijdservice
Geen zin in koken? Ook dit jaar bieden wij de gelegenheid aan om van een maaltijdservice gebruik te maken. Door alle drukte overdag blijft er vaak weinig tijd over om je avondeten te koken. De catering verzorgt een eenvoudige drie-gangen maaltijd in het vooruitzicht na een lange dag ploeteren. De kosten voor deze service zijn niet inbegrepen bij het inschrijfgeld voor "Noorderhaaks 2020". De kosten hiervoor zijn € 120 (7 avondmaaltijden en afsluitend buffet).

Examen doen? Spannend! Als er voldoende deelnemers zijn en de omstandigheden geschikt zijn gaan we examens organiseren voor Kajak Veiligheids Test (KVT), Zeevaardigheid (ZV) en Zeevaardigheid-Extra (ZVE). We kunnen absoluut niet garanderen dat er een examen wordt afgenomen maar we doen ons best.

Een goede conditie en uitrusting zijn een must. Zorg ervoor dat je voorafgaand aan de kajakweek voldoende gevaren hebt! Het meeste profijt heb je als je al enige ervaring op en kennis van groot water hebt. Je gaat 7 dagen intensief varen op groot water, dus zorg dat je uitrusting in perfecte conditie is.

Kosten
De week kost € 320,-- per deelnemer, inclusief kampeerkosten, exclusief de maaltijdservice. Niet meevarende kamperende familie of partners betalen € 100,--, exclusief de maaltijdservice.

Betaling
Nadat je inschrijving is bevestigd ontvang je een betaalverzoek. Je inschrijving is pas definitief als de betaling is voldaan.

Tot en met 30 april kan er kosteloos geannuleerd worden met volledige restitutie van evt. betaalde bedragen. Tot 1 juni zijn de annuleringskosten € 70,-- . Na 1 juni zijn de annuleringskosten gelijk aan het inschrijfbedrag van "Noorderhaaks 2020". De maaltijdservice kan tot 1 juli kosteloos gewijzigd of geannuleerd worden.

Meedoen? Vul dan vanaf 15 februari het inschrijfformulier in via deze website.

Bij teveel inschrijvingen wordt op 23 februari geloot onder de inschrijvers. Indien je als groep/stel wilt deelnemen, dan krijg je als groep/stel één lot toegewezen.

Alle informatie die je verder nodig hebt ontvang je ruim voor de start van "Noorderhaaks 2020".

Fred van Keulen 06-12890590, mail
Axel Schoevers 06-49994194, mail