zee instructiekamp Noorderhaaks 2018

"Noorderhaaks 2018"

Noorderhaaks 2018 is voorlopig volgeboekt. Er wordt vanaf nu met een wachtlijst gewerkt. Inschrijven (wachtlijst) kan nog steeds, in ieder geval tot het einde van deze maand. Je krijgt dan uiterlijk op 31 maart nader bericht

zaterdag 28 juli tot en met zaterdag 4 augustus 2018

Welkom op “ Noorderhaaks 2018 ”. Zeven dagen lang zeekajakvaren in het mooiste gebied van Nederland, het Wereld Erfgoed Waddenzee.
Om aan deze week deel te kunnen nemen is op het moment van inschrijving minimaal het diploma Kajak Vaardigheid A (KVA) vereist. " Noorderhaaks 2018 " is een opleidingsweek; er is géén toergroep.

Programma
Op basis van een eerste groepsindeling op zaterdagavond, bepalen we na de eerste vaardag (zondag) in welke groep je het beste tot je recht komt, samen met een instructeur.

Vanaf maandag tot en met woensdag vaar je met je vaste groep in verschillende gebieden rondom Den Helder, Texel en het IJsselmeer. We hebben groepen voor vaarders van verschillende niveaus.

Vanaf donderdag tot en met zaterdag vervalt de vaste groepsindeling en geven de instructeurs en begeleiders interessante en uitdagende clinics. Zo ontmoet je ook andere vaarders en instructeurs. Op ieder niveau en met verschillende thema’s kun je ervaring opdoen. Iedere avond zijn er workshops over bijvoorbeeld navigatie, peddels, branding, stroming en
tochtleiding.

Als de kans zich voordoet kunnen we examens afnemen voor de certificaten Kajak Veiligheid Test (KVT), Zeevaardigheid (ZV) en Zeevaardigheid-Extra (ZVE).
Natuurlijk hebben we als afsluiting van het kamp een gezellige avond met buffet. Het wordt een week vol gezelligheid en vriendschap.

Maaltijdservice
Geen zin in koken? Ook dit jaar bieden we een maaltijdservice aan. Dit kost € 94,50 voor zeven avondmaaltijden. Door alle drukte overdag blijft er vaak weinig tijd over om je avondeten te koken.

Van zaterdag- t/m vrijdagavond heb je een eenvoudige drie-gangen maaltijd in het vooruitzicht na een lange dag ploeteren. De kosten voor deze service zijn niet inbegrepen bij het inschrijfgeld voor " Noorderhaaks 2018 ".

Klik hier voor menu

Examen doen? Spannend! Als het weer geschikt is gaan we examens organiseren voor Kajak Veiligheids Test (KVT), Zeevaardigheid (ZV) en Zeevaardigheid-Extra (ZVE). We kunnen niet garanderen dat er een examen wordt afgenomen maar we doen ons best.
Een goede conditie is een must . Zorg ervoor dat je voorafgaand aan de kajakweek voldoende gevaren hebt! Het meeste profijt heb je als je al enige ervaring en kennis hebt. Een beginnende zeekajakvaarder is géén beginnende kajakvaarder.

Waarom dit jaar KVA vereist ?
De omgeving Den Helder/Noorderhaaks blijkt te beperkend voor KVA. Er werd te vaak uitgeweken naar het IJsselmeer. Daarom is de consensus bij de instructeurs dat Noorderhaaks niet zo goed past voor een KVA opleiding.

Waarom dit jaar geen toergroep ?
Het kleine aantal aanmeldingen voor de toergroep in combinatie met de variatie in vaarniveau en vaarwensen van de deelnemers maakten het voor de tochtleiders lastig om voor álle toergroep deelnemers leuke én veilige tochten op zee aan te bieden. Ook hier werd te vaak uitgeweken naar het IJsselmeer. Wil je tóch graag dat we de mogelijkheden onderzoeken voor een toergroep, meldt je dan toch aan en we kijken n.a.v. de aanmeldingen, de vaarwensen én samenstelling van de groep of we daarvoor iets kunnen bieden.

Kosten
De week kost € 250,-- per deelnemer, inclusief kampeerkosten en buffet, exclusief de maaltijdservice. Niet meevarende kamperende familie of partners betalen € 50,-- exclusief de maaltijdservice.

Betaling
Nadat je inschrijving is bevestigd ontvang je een betaalverzoek.

Tot en met 30 april kan er kosteloos geannuleerd worden met volledige restitutie van evt. betaalde bedragen. Tot 1 juni zijn de annuleringskosten € 50,-- . Na 1 juni zijn de annuleringskosten gelijk aan het inschrijfbedrag van " Noorderhaaks 2018 " (€ 250,-- ). De
maaltijdservice kan tot 23 juli kosteloos gewijzigd of geannuleerd worden.

Meedoen? Vul dan vanaf 14 maart het inschrijfformulier in.

Voor inschrijfformulier klik hier
Alle informatie die je verder nodig hebt ontvang je ruim voor de start van " Noorderhaaks 2018 ".

Axel Schoevers 06-49994194 /email: of
Fred van Keulen  06-12890590 /email: