Pinksterkamp Landsmeer 2018

Het Peddelpraat Pinksterkamp is dit jaar weer in Landsmeer. Deze locatie heeft voor ons het grote voordeel dat we in de directe omgeving fijn water hebben om op te varen en vooral dat wij als groep samen op een eigen veldje komen te staan. Ook kunnen caravans, tenten en campers bij elkaar staan.

Het pinksterkamp is er voor iedereen, voor alle leeftijden en alle soorten kano’s. Ideaal dus voor het gezin met kinderen. Wij zorgen voor de aanwezigheid van een C10 met stuurman.

Het pinksterkamp heeft een lange historie van gezamenlijke maaltijden zoals pannenkoeken bakken en barbecueën. Op het pinksterkamp van 2016 in Tienhoven hebben we voor het eerst een beetje geëxperimenteerd met een vuurtafel en de Dutch oven. Wegens succes en omdat wij het zelf heel erg leuk vinden zullen er dit jaar twee vuurtafels aanwezig zijn. Hierop kunnen we barbecueën, pizza’s bakken, vlees braden, appeltaart maken, brood- en pannenkoeken bakken, wokken enz enz. Voor het koken zullen er verschillende Dutch ovens aanwezig zijn, een grote koekenpan, een gietijzeren braadpan en een grote wok. Iedereen kan hierop zijn eigen maaltijden organiseren en het is ook mogelijk om voor de hele groep te “laten” koken.

Op naar Amsterdam, niet de mooiste tocht qua natuur. Vooral een keertje iets anders. Varen op een kanaal waarop ook kleine beroepsvaart aanwezig is vraagt om aandacht. Dit jaar zullen we varen tot aan de sluis in het kanaal. Daar laten we de kano’s achter onder toezicht. Mensen kunnen gratis met de veerpont het IJ over oversteken. Wij zullen dan voor deze tocht ook extra aandacht schenken aan de veiligheid. Het dragen van een zwemvest is deze dag verplicht.

Datum: Vrijdag 18 mei t/m maandag 21 mei 2018
Locatie: Camping “Het Rietveen” , https://www.campinghetrietveen.nl/
Noordeinde 130, 1021 AL Landsmeer
Voor wie: Iedereen die in een kano kan zitten. Dit kamp is geschikt voor alle soorten kano’s en kanovaarders. Samen uit is samen thuis.
Opgeven: Is verplicht. Inschrijven: inschrijfformulier volgt. Voor info:
Niet vergeten: We varen kleine slootjes en open water. Dit jaar is een zwemvest verplicht!

Vaarprogramma:

Vrijdag: Aankomst op het terrein, vanaf 14.00 uur is er voor mensen die aankomen koffie, frisdrank en koek aanwezig.

Zaterdag: Om 10.00 uur vertrek de eerste kanodagtocht in de richting van Broek in Waterland. Deze tocht zal rond 13.00 uur in Broek in Waterland aankomen. Hier nemen we een lange pauze en zullen rond 14.30 uur weer vertrekken. We zijn rond 17.00 uur terug op de camping. Voor mensen die alleen in de middag willen meevaren staat er om 13.00 uur een auto met aanhanger klaar om ze naar Broek in Waterland te brengen.

Zondag: Op naar Amsterdam. De tocht gaat voor een deel over het Noord-Hollands kanaal waarop ook kleine beroeps-scheepvaart zit. Aan het einde van het kanaal laten wij de kano’s achter bij De Willemsluis. We steken het IJ over per veerpont.

Maandag: We varen nog een kort tochtje en zijn rond 13.00 uur terug om het kamp op te breken. Rond 17.00 uur sluiten we het kamp af.

Wij doen ons best om voor jong en oud een leuk programma te bieden. Wij hopen dat het mooi weer is, de rest is vooral afhankelijk van jullie. Kom met velen en we maken er een avontuurlijk en  gezellig kanoweekend van.

Eten:

Dit jaar gaan we op zaterdag en zondag vuurkoken. Wij zorgen voor kook- en vuurtafels met bijbehorende pannen. Op zaterdag gaan we pizza’s bakken en op zondag hebben we nog geen plannen. Zelfs vers gebakken brood is mogelijk.

Heb je nog vragen stel ze gerust op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.
Tot ziens op het PeddelPraat Pinksterkamp 2018 in Landsmeer.

Grean en Carool